You are exactly where you need to be, You are not missing out, falling behind, doing it wrong, not trying hard enough. Whatever opinions you may have about it, however imperfect. THIS IS YOURS WHERE YOU ARE RIGHT NOW IS P E R F E C T !

15 June 2007

Vad kan man skriva om?

Nog är jag lite inbillsk alltid. Fast kanske ändå inte. Jag menar jag har lyckats med allt jag har tagit mig för. Lite musik, lite måleri, lite skrivande, lite jobb, lite språk, lite kommunikation, lite skådespeleri, lite matte, lite kemi (när det begav sig -på grundskolan och gymnasiet alltså).
Det får en att fundera på att det kanske inte hänger på talangen utan på att bara ge sig i kast med något, se tiden an och skörda frukterna av ens insats. Problemet är att välja VAD man verkligen SKA satsa på.

Ja, jag har funderat ett bra tag på att det kanske inte vore så dumt att skriva en bok.
Helst något som säljer som smör i solsken.

Anledningen till att jag inte gjort slag i saken ännu är för det mesta att jag inte kan bestämma mig. Fantasy säljer. Deckare likaså (om inte än mer).
Men om man skriver en deckare måste man väl placera den någonstans man känner igen sig.
Sedan har vi den där lilla detaljen, språket.
Ska boken vara på svenska ? albanska ? engelska ?
Vilket språk skulle göra det tillräckligt trovärdigt ? Tillräckligt säljvärt ?
Jag kan inte bestämma mig...än.

Men, tack vare min chef som är stöttande "above and beyond the call of duty" har jag börjat fundera igen. Det kanske är dags jag dammar av ett mord på Arlanda. Motivet är semi-transparent ännu men schhhhhhhh.

Tack Ulla!

2 comments:

  1. ich habe nicht idea of vat das hell you schprehen about.. :D

    ReplyDelete
  2. Ndoshta ngaqe nuk qe per ty ;)

    Megjithate faleminderit qe komentove :)

    ReplyDelete